טיפים לעיכול בריא / פוקה ישראל

(במסגרת שיתוף הפעולה של הקרן על שם משפחת מנשה עם פוקה ישראל, אנו שמחים להביא בפניכם את התוכן שלהלן.)

טיפים לעיכול בריא

רוצים לשמור על מערכת עיכול בריאה ותקינה לאורך כל היום וכל יום?

להלן פעילויות יום-יומיות שיכולות לעזור לעיכול בריא ותחושה קלילה ונעימה לאורך היום:

1. וודאו שאתם אוכלים הרבה סיבים – דיאטה עשירה בסיבים תזונתיים ידועה כתומכת בעיכול בריא ובעלת יכולת לרפא בעיות עיכול שונות. ישנם שני סוגי סיבים: הסיבים המסיסים תומכים ביציאות קלות יותר והסיבים הבלתי מסיסים עוזרים בתהליך העיכול עצמו.

 

2.  שתו מספיק מים – צריכה מופחתת של נוזלים מקושרת לבעיות כמו עצירות ומקשה על פעילות העיכול בגופנו. מומחים ממליצים לשתות כ2 ליטר ביום שיכולים לכלול גם חליטות צמחים או משקאות נטולי קפאין וסוכר אחרים.

 

3. אכלו לאט – אכילה איטית שמתמקדת באקט האכילה עצמו עוזרת לתחושת שובע ומקטינה את הסיכוי לנפיחויות וכאבי בטן. אנחנו ממליצים לא לאכול מול הטלוויזיה/מסך אחר, לשים לב לריח ומרקם האוכל ולסיים ללעוס את הביס לפני שלוקחים את הביס הבא.

 

4. אכלו בשעות קבועות – אכילה בשעות קבועות וללא נשנושים מבטיחה שמערכת העיכול מוכנה לקבלת האוכל ולהתחלת תהליך העיכול.

 

5. הזיזו את הגוף – שגרת אימונים קבועה, שיכולה להיות גם הליכה רגועה כל יום, ידועה כעוזרת בתהליך העיכול. מחקרים מצאו שאימון כמו הליכה נמרצת או רכיבה על אופניים מגביר את פעילות המעיים בכ-30%.

 

6. זנחו הרגלים מסוימים – עישון, צריכה מוגברת על אלכוהול, קפאין וסוכר ואכילה מאוחר בלילה פוגעים בתהליך העיכול ויכולים לתרום להתפתחות בעיות כמו כיבים, תסמונת המעי הרגיז, עצירות, נפיחות ועוד.

 

7. תנו למערכת העיכול שלכם אהבה – שלבו בדיאטה שלכם צמחים שתומכים במערכת העיכול ועוזרים לה בתהליך העיכול. תוספים כגון אלוורה, מיץ עשב חיטה, כורכום, ירוקים מנקים ועוד מקררים, מבססים ומנקים את מערכת העיכול ולכן תומכים בעיכול בריא.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תרצו לקבל תכנים ועדכונים
של הקרן על שם משפחת מנשה?

השאירו כאן את כתובת המייל שלכם והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן