כוחו של מזון לרפא / פוקה ישראל

(במסגרת שיתוף הפעולה של הקרן על שם משפחת מנשה עם פוקה ישראל, אנו שמחים להביא בפניכם את התוכן שלהלן.)

כוחו של מזון לרפא

תרבויות רבות מכירות במזון שהוכן עם אהבה, אכפתיות, כוונה ותשומת לב לפרטים, כבריא ומזין יותר ממזון שהוכן תוך כדי אדישות או גרוע מזה, ברוגז או כעס. למשל במנזרי זן, הכנת האוכל במנזר מותרת רק לנזירי המדיטציה הבכירים והמתקדמים ביותר. אוכל הוא הרבה יותר ממה שמונח על הצלחת, הוא מזין אותנו בכל רמות ההוויה וכדאי לנו להתייחס אליו ככזה.

 

הבראת הגוף, השבתו לאיזון ויצירת חיוניות הן תוצאות ישירות של אכילת מזונות בעלי ערך תזונתי גבוה המחזקים את הגוף והנפש. הצטיידות במצרכים בריאים שיהוו את אבני הבסיס במטבח הבריא, עם המלצות ומתכונים מזינים וטעימים יעזרו לכם לצעוד את הצעד הראשון למימוש כוחו של המזון לרפא. רכישתם בבתי הטבע, אצל החקלאים האורגניים, בשווקי איכרים, מליקוט בטבע או מגידול ביתי, יהפכו אתכם לחדי עין בתחום האיכות, הטריות והמקומיות ויעצימו את כוחו.

 

אורח חיים ותזונה מרפאים מחייבים אכילת שפע ירקות ופירות שהם הבסיס לעיכול בריא. שילובים בין ירקות ופירות מכל צבעי הקשת ואכילתם טריים או מבושלים תומכים במגוון המיקרוביום ותהליך עיכול סדיר. חשוב לשלב עלים ירוקים (תרד, קייל, עשבי תיבול…) במזון מכוון שאלו מכילים מגוון עצום של מינרלים וויטמינים, מלאים בכלורופיל, אנזימים ונוטריינטים. פירות היער השונים עמוסים בנוגדי חמצון המסייעים בהגנה על התאים מפני נזקי חמצון. גוף האדם גם זקוק לשמנים בריאים מכוון שאינו יכול לייצר את כל חומצות השומן החיוניות לצמיחתו. אלו עוזרים לתנועת המזון במערכת העיכול, קליטה והטמעה של רכיבי התזונה וסילוק השאריות הרעילות מדרכי העיכול.

 

מזונות העל הם שילוב בין מזון ותרופה. הם המזונות החזקים ביותר, המרוכזים ביותר והעשירים ביותר ברכיבים תזונתיים על פני האדמה. כשמדובר בבריאות קורנת מזונות העל מסוגלים לעמוד בדרישות הגוף-נפש ולספק מענה כולל. הם מטהרים את הגוף, מספקים נוטריינטים ואנרגיה, ויטמינים ומינרלים חיים, מתקנים חוסר איזון ומביאים אותנו למשקל הרצוי תוך הנאה.

 

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תרצו לקבל תכנים ועדכונים
של הקרן על שם משפחת מנשה?

השאירו כאן את כתובת המייל שלכם והישארו מעודכנים!

דילוג לתוכן